fredag den 17. februar 2012

#GULD til håndbold-tweets

Læst på Twitter under EM 2012:
Niklas Landin: Vildeste turnering jeg har oplevet!!! #StærktDanmark
Mikkel Hansen: Nok det sindssygste jeg nogensinde har prøvet... #AlwaysKeepBelieving
Hans Lindberg: Så venter Serbien og 20.000 ellevilde tilskuere, jeg glæder mig for vildt - og har svært ved ikke at smile idag :D
Så du også den spændende håndboldfinale søndag eftermiddag? Hvilken rutsjebanetur for de danske håndboldherrer til EM i Serbien. Heldigvis vendte skuden pludselig, da det så allerværst ud for de danske herrer, og søndag aften kunne de lade sig hylde med guldmedaljer om halsen.
Men et er at overvære sådan en slutrunde på tv, noget andet er at følge de store stjernespillere udtrykke sig personligt på Twitter. Vil du vide, hvordan drengene led i dagene, efter at de havde tabt til både Polen og Serbien, så kan jeg stærkt opfordre alle til at tjekke de seje drenges profiler ud. Følelserne fik frit løb og og frustrationen over de tabte kampe og egne præstationer udtrykkes af spillerne i deres personlige tweets. 
TV2 slår på at være hele Danmarks hjemmebane, og jeg indrømmer blankt, at jeg nyder at se kampene med Bent Nygaard og Thomas Kristensen som kommentatorer, høre interview af landstræner og spillerne kort efter kampen, og i det hele taget høre optakten af en danmarks dygtigste sportsværter Morten Ankerdal (så skønt at han er tilbage på TV2 Sport), MEN hvad TV2 ikke kan - og nok heller ikke kommer til - det er at vise den impulse tanke fra Niklas Landin, når han har lyst til at udtrykke sig på sin helt egen måde. Eller interviewe Mikkel Hansen når han laver et "Hell Motherfuckin' Yeah!!!-tweet! 
Det er fortsat kun den sociale platform Twitter, som kan det. Den kanal, hvor vi alle kan følge dem, vi vil, og hvor de bestemmer, hvad de vil fortælle alle deres followers. Og hold da op, hvor er det fedt, at man også kan læse drengenes egne ord fortalt på netop det tidspunkt, hvor de havde lyst til det.
Twitter er ikke længere så lillebror-agtig, som det tidligere er blevet antaget. Måske er det på tide snart at tjekke det! #FUTURE.COM
PS
KÆMPE TILLYKKE TIL DANMARKS SEJE DRENGE #HELLYEAHHHHH

Ingen kommentarer:

Send en kommentar