Hvad, der nu igen kan få mig til tasterne, er, at det nu ikke længere kun er sportsudøverne, der får lagt bånd på sig, - det gør tilskuerne såmænd også. Det er selvfølgelig ikke i så bredt et omfang, men alligevel så slår komiteen nu fast, at man ikke må fremhæve visse virksomheder, når man tweeter eller poster.
Because we say so
McDonalds og Coca Cola er hovedsponsorer til OL 2012 i London, og lur mig om de ikke vil blive rigtig glade, hvis du tweetede eller postede lidt om dem under dit OL-ophold. Poster eller tweeter du derimod noget om deres konkurrenter, så falder der brænde ned. Det er nemlig ikke tilladt at nævne Burger King eller Pepsi som tilskuer under OL! Begrundelsen: because we say so!!!
Hvad der kan hænde dig, hvis du overskrider restriktionerne, er endnu uvidst. Men der vil være en vis form for overvågning af de sociale medier under hele arrangementet, så hvis du vil sikre dig adgang til det betalte, må du hellere gøre, som det står foreskrevet på din billet.
Hvad må jeg ikke:
- Du må ikke poste en video fra OL af sportsudøverne, da internationale selskaber allerede har betalt for de billeder
- Du må ikke nyhedsformidle omkring sportsudøverne, fx hvis du overværer en hændelse, hvor en atlet er indblandet, da den kan få betydning for hans/hendes olympiske præstation
- Fortælle at du savner en god kold Pepsi med en Whopper fra Burger King
Derudover skal du være stort velkommen til at dele dine oplevelser fra OL - hvis du tør....
Ingen kommentarer:
Send en kommentar